Elisan digikoulut

Luokassa aika pysähtyy, huomio ja energia suuntautuvat oppilaiden seuraamiseen. Elisan digikouluissa me opettajat olemme tukemassa ja sparraamassa. Lisäksi olemme niitä setiä tai tätejä, jotka ymmärtävät käytettävän ohjelmointiohjelman rajat. Lapsilla vain mielikuvitus on rajana, ja se on mahtavaa!
- Mikko Pukkila, Elisan kuluttajaliiketoiminnan päätelaitemyynnin kehityspäällikkö

Mikko Pukkila opettaa pari kertaa vuodessa lapsille ja nuorille suunnatuissa digikouluissa kymmenien muiden elisalaisten tapaan. Digikouluissa 10–12-vuotiaat oppivat ohjelmoinnin perusteita sekä tutustuvat esineiden internetiin ja digitalisaatioon.

Olemme järjestäneet vuosittain kymmeniä ilmaisia digikouluja ympäri Suomea vuodesta 2014 alkaen. Vuonna 2016 Elisan kaksipäiväinen digikoulu vieraili 25 koulussa. Digikouluja on pidetty suomeksi ja englanniksi ja vuodesta 2016 alkaen myös ruotsiksi. Digikoulut jatkuvat 2017

Haluamme olla jakamassa tietoamme ja osaamistamme lapsille ja nuorille sekä yhteiskunnassa yleisestikin. Kannamme näin vastuuta suomalaisesta yhteiskunnasta ja sen kehityksestä. Tulevaisuudessa yhä useampi arkipäiväinen esine tulee liittymään verkkoon. Vaikka ei ohjelmoisi työkseen, on tärkeää ymmärtää verkottuneen yhteiskunnan toimintalogiikkaa. Tämä on sellaista Giving it back -tekemistä sekä henkilökohtaisella että yrityksen tasolla.
- Elisa Appelsiinin teknologiajohtaja Ville Takanen, joka on ollut digikoulussa opettajana alusta lähtien

Digikoulujen ohella olemme julkaisseet verkkodigikoulun, jonka 10 jaksossa tutustutaan ohjelmoinnin alkeisiin pelimäisin esimerkein. Lue lisää digikouluista täällä.

Omien digikoulujensa lisäksi olimme tukemassa Rubyn 6–10-vuotiaiden kesäkoulua, joka pidettiin Helsingin Annantalolla kesäkuussa 2016.