ShedHelsinki

ShedHelsinki on Elisan aloitteesta Suomeen perustettu nuorisoteatterihanke, jossa Suomen teatterialan ammattilaiset tekevät ainutlaatuista musiikkiteatteria yhdessä lasten ja nuorten kanssa.

"Tässä ajassa erilaisuus jakaa ihmisiä. Sen sijaan se tulisi nähdä rikkautena ja voimavarana. Yhteistyö lähtee siitä, että kunnioitamme ja arvostamme erilaisia ihmisiä juuri sellaisina kuin he ovat. Monimuotoisuus ja yhteistyö tekevät meistä yhdessä vahvempia." Veli-Matti Mattila, Elisan toimitusjohtaja.

Jokaisella on oikeus tulla nähdyksi juuri sellaisena kuin on. Tämän sanoman pohjalta syntyi ShedHelsinki, Elisan aloitteesta Suomeen perustettu nuorisoteatterihanke, jossa Suomen teatterialan ammattilaiset tekevät ainutlaatuista musiikkiteatteria yhdessä lasten ja nuorten kanssa.

Toiminnan tavoitteena on vakiinnuttaa monimuotoisuutta korostava musiikkiteatteri Suomeen ja tehdä Suomesta paikka, jossa uskalletaan uskoa unelmiin ja tulla nähdyksi juuri sellaisena kuin on.

ShedHelsingissä oli ensimmäisenä vuonna mukana neljä helsinkiläistä koulua, joista projektiin osallistui yhteensä noin 120 lasta ja nuorta. Vuosi 2016 huipentui joulukuussa esitettyyn, Marco Bjurströmin ohjaamaan Peter Pan -seikkailumusikaaliin.

Haluamme omalla panoksellamme luoda jatkumoa ShedHelsingille. Tavoitteena on laajentaa toimintaa tulevaisuudessa muihin kouluihin ja vakiinnuttaa musiikkiteatteri, jossa kaikenlaiset lapset ja nuoret saavat olla esillä – yhdessä ja turvassa. Esikuvana on Lontoossa toimiva Chickenshed-teatteri, joka on tehnyt erilaisuudesta taidetta yhdessä lasten ja nuorten kanssa jo yli 40 vuotta.

Lisätietoja: www.shedhelsinki.fi