Henkilöstökatsaus

Laadukas esimiestyö, selkeät tavoitteet ja jaetut arvot

Omasta toiminnasta oppiminen ja kokeilut muuttavat tietämisen osaamiseksi. Tätä meillä tukevat esimiehen valmentava ote ja päivittäisjohtaminen, jatkuvan parantamisen käytännöt, Opimme virheistä ja onnistumisista -analyysit sekä valmentajina toimivat tutorit. Kehitämme jatkuvasti työyhteisömme toimintaa esimerkiksi säännöllisen henkilöstökyselyn tulosten perusteella.

Jokaisella elisalaisella on oikeus hyvään esimiestyöhön. Tarjoamme kaikille esimiehille ja muissa vaikuttamisrooleissa oleville henkilöille opiskeltaviksi valmentavan johtamisen taitoja.

Johtamisjärjestelmämme keskeinen osa on tavoite- ja kehityskeskustelu, jonka jokainen työntekijä käy esimiehensä kanssa kaksi kertaa vuodessa. Tavoite- ja kehityskeskustelujen välillä esimiehet käyvät säännöllisiä, kahdenkeskeisiä keskusteluita tiimiensä jäsenten kanssa. Varsinaisissa tavoite- ja kehityskeskusteluissa viemme strategiaamme käytäntöön, sovimme tavoitteista, arvioimme toimintaa ja tuloksia sekä suunnittelemme henkilökohtaista kehittymistä.

Elisan päivittäisjohtamisen malli antaa parhaista käytännöistä kootun työkalupakin laadukkaaseen arjen esimiestyöhön. Esimiehiä koulutetaan esimiesperehdytyksessä, vapaaehtoisissa lisäkoulutuksissa sekä kattavissa päivittäisjohtamisohjelmissa.

Keskeisiä toimenpiteitä ja tuloksia 2016

• 3 711 (2 440) tavoite- ja kehityskeskustelua.
  • 137 esimiestä osallistui viisipäiväiseen Valmentava esimies -koulutukseen, jossa he kehittyvät valmentajina, palautteenantajina ja haastajina.
  • Uudistimme uusien esimiesten valmennuskokonaisuuden, joka painottaa arvoja sekä esimiestehtävien ja liiketoimintojen sisältöjä.